Tatuajele comestibile elimină ambalajele alimentare!

Ambalajele din plastic și etichetele aplicate pe fructele și legumele organice din supermarketuri ar putea să dispară în curând mulțumită acestei inovații: tatuajele comestibile.


În supermarketurile noastre, produsele organice și non-organice din secțiunea de fructe și legume se diferențiază prin ambalaje. Aceasta este o obligație legală care vine în sprijinul consumatorilor, pentru a-i ajuta să nu confunde produsele organice cu cele convenționale. Învelite în plastic, carton sau celofan, fructele și legumele organice generează o cantitate colosală de ambalaje de unică folosință. Aceste deșeuri provin în principal din resurse neregenerabile.


Consumatorii exigenți se confruntă cu o dilemă reală între a cumpăra fructe și legume organice și generarea de deșeuri provenite din ambalaje. O dilemă care în curând va avea o soluție!


O inovație revoluționară a ajuns recent în segmentul ambalajelor pentru fructe și legume: „Natural Branding”. Acesta elimină nevoia de a ambala fructele și legumele organice din supermarketuri prin aplicarea unor tatuaje. Natural Branding își propune să elimine ambalajele fructelor și legumelor organice din supermarketuri, înlocuindu-le astfel cu tatuaje.


O invenție a Nature'More din Olanda și Ica din Suedia, procesul inovator nu utilizează cerneală sau alte substanțe toxice. Acesta constă în îndepărtarea unui strat subțire de coajă cu ajutorul unui laser care proiectează un fascicul de lumină puternic. Tatuajul „organic” (și alte informații) apar pe coaja fructelor sau legumelor. Tatuajul nu afectează în niciun fel calitatea, gustul sau valabilitatea acestora. În plus, coaja rămâne comestibilă – inclusiv tatuajul! Această soluție anunță posibilitatea de a ne lua rămas bun de la ambalajele și etichetele de unică folosință lipite pe fructe și legume, care sunt de fapt o risipă de lipici și hârtie. ICA estimează că prin tatuarea tuturor fructelor de avocado vândute de Grup, ar putea economisi până la 200 km de plastic cu o lățime de 30 cm!


Procesul este și foarte eficient energetic. Utilizează cu 1% mai puțină energie decât cea necesară pentru a produce o etichetă adezivă.


Câteva țări au început deja să tatueze legumele și fructele organice. Statele care au deschis drumul sunt Noua Zeelandă și Australia unde Natual Branding este utilizat din 2009. În Europa, procesul a fost autorizat din 2013 și este testat pe câteva produse din Olanda. Recent, și retailerul Delhaize din Belgia a început să testeze această metodă. Grupul belgian speră să economisească 13 milioane de tone metrice de deșeuri într-un singur an.


Un argument care ar putea însemna că, pentru prima dată, nu vom regreta că am ales tatuajul!


CREDITE: Imaginea principală © Noémie Rosset / Veolia