Responsabilitate corporativă

Dimensiunea socială

Implicarea și susținerea personalului în activități sociale şi de educare pe termen lung a copiilor şi tinerilor, în spiritul protecţiei mediului, fac parte din strategia de responsabilitate socială a grupului Veolia.

Proiecte sociale

Sub deviza „Sunt un om nou pentru Planetă”, Veolia a organizat în anul 2013 cea de-a cincea ediție a Clubului Biodiversității, un eveniment anual dedicat biodiversități și protejarii mediului în Delta Dunării. La eveniment au participat peste 300 de invitați din 16 țări (Bulgaria, Turcia, Franţa, Belgia, Elveţia, Austria, Republica Moldova, Cehia, Croaţia, Cipru, Polonia, Serbia, Ungaria, Germania, Slovacia și România).
De-a lungul celor cinci ani, Veolia a dezvoltat programe de mediu, dar și de protejare a habitatelor specifice zonei așa cum sunt: repopularea cu sturioni sau conservarea speciei de pelicani creţi.
În cadrul evenimentului, au fost lansați 1000 de puieți de păstrugă în apele Dunării, în vederea repopulării, acesta fiind unul dintre momentele importante și emoționante ale celor patru zile de acțiuni de promovare a protejării mediului și ecosistemului.

ENG_CORPORATE RESPONSIBILITY_SOCIAL DIMENSION_“I’m a New Man for Earth”



Sensibilizarea publicului față de mediul înconjurător

Acțiunile derulate în anul 2013, în sensul sensibilizării publicului au fost legate de mediul înconjurător și de promovarea proiectelor ce vizează protejarea patrimoniului istoric, cultural, religios, protejarea mediului și susținerea culturii.



Ziua Internațională a Apei 2013 – Porți deschise la SEAU Glina

Veolia a invitat tineri liceeni și studenți bucureșteni la o vizită organizată în cadrul Stației de Epurare Ape Uzate (SEAU) Glina. SEAU Glina, cel mai mare proiect de mediu la nivel național, și-a deschis porțile de Ziua Apei pentru tinerii liceeni și studenți interesați de o carieră în inginerie sanitară, protecția mediului sau în domeniul serviciilor de apă și canalizare.
Evenimentul a fost organizat în parteneriat cu Colegiul Tehnic Energetic, Universitatea Ecologică, Universitatea Tehnică de Construcții București și Facultatea de Geografie.
În total peste 100 de elevi și studenți au vizitat Stația pentru a afla mai multe despre procesul de epurare la fața locului și importanța pe care o astfel de stație o are asupra orașului și mediului înconjurător.
Beneficiile stației de la Glina vizează protejarea mediului, precum și reducerea riscurilor pentru sănătatea populației, eliminând o serie de poluanți cum ar fi : azot, substanțe toxice, microorganisme care conduc boli precum febra tifoidă, dizenteria sau hepatita.

ENG_CORPORATE RESPONSIBILITY_SOCIAL DIMENSION_Open Days at Glina



Școala altfel – prima ediție, săptămâna porților deschise la Uzina Roșu

În anul 2013, au fost așteptați la Uzina Roșu pentru a înțelege circuitul apei, elevii școlilor generale și ai liceelor.
Uzina Roșu a fost deschisă pentru o săptămână elevilor care au fost invitați să facă turul stației, ocazie cu care au învățat despre tratarea apei. Aceștia au înțeles importanța apei și, de asemenea, procesele necesare producerii apei potabile distribuite.
Zilnic, uzina Roșu a fost vizitată de peste 50 de elevi.
 

ENG_CORPORATE RESPONSIBILITY_SOCIAL DIMENSION_Open Days at the RoÅŸu Plant



Programul național al Ministerului Educației „Să știi mai multe, să fii mai bun!”

Desfășurat la nivel național în perioada 01 – 05 aprilie 2013, programul „Să știi mai multe, să fii mai bun!” s-a adresat elevilor din clasele I – XII, reprezentând o săptămână dedicată activităților în afara sălilor de curs. Veolia și-a deschis porțile și a primit vizita elevilor Colegiului Național Alexandru Ioan Cuza din Ploiești la două dintre stațiile de producție a apei potabile, respectiv Crângul lui Bot (prima stație de producție a apei, de o deosebită importanță în istoria municipiul Ploiești) și stația 23 August (stație modernizată ce cuprinde și centrul de comandă al alimentării cu apă potabilă).

corporate-responsability-social-dimension-2



Caravana ECOTUR

În 2013, Veolia în parteneriat cu Grupul European de Presă REPORTER prin Revista Infomediu Europa au demarat Campania educativă și socială „EcoAtitudine = Responsabilitate, Informaţie, Acţiune” - oferind posibilitatea implicării directe a generației tinere în probleme de protecţie a mediului şi în dezvoltarea comunităţilor locale prin educaţie.
Timp de mai bine de două luni, campania „EcoAtitudine și-a  propus să ofere o o viziune completă a „conceptului eco”, precum şi a importanţei colectării selective a deşeurilor (hârtie-carton, plastic, PET, aluminiu, sticlă). La această campanie au participat elevii claselor I-VIII (inclusiv clasa 0) din scolile din Municipiile București și Ploiești, județele Ilfov, Vrancea, Buzău, Prahova, Dâmbovița, Argeș, Gorj, Hunedoara și Timiș, alături de cadre didactice şi de toți partenerii implicaţi în proiect.

 

ENG_CORPORATE RESPONSIBILITY_SOCIAL DIMENSION_The ECOTOUR Caravan